Benvinguts i benvingudes a l'espai web de l'Ajuntament de Copons

El Festival Mort de Riures de Copons tanca amb èxit una edició plena d’humor i reflexió al voltant de la vida i la mort

Copons, 6 d’octubre de 2025. — El Festival Mort de Riures de Copons ha tancat la seva quarta edició amb èxit de participació i una resposta entusiasta del públic, que va omplir els carrers i els espais del poble en una jornada vibrant i inoblidable.

Centenars de visitants, alguns vinguts de lluny atrets per la singularitat del festival, van gaudir, van riure i van emocionar-se amb les propostes escèniques i participatives de primer nivell.

L’humor, la reflexió i l’art van conviure en perfecta harmonia en un esdeveniment que ja s’ha consolidat com una proposta cultural única, capaç de transformar el tabú de la mort en una experiència col·lectiva plena d’alegria i creativitat.

“En Trànsit”: la gran novetat de l’edició

La gran novetat d’aquest any, un recorregut immersiu i cultural amb el nom d’“En Trànsit”, va superar totes les expectatives, omplint en poca estona l’aforament màxim. Els assistents van poder gaudir entrant als baixos de quatre cases de Copons on es presentaven propostes —llegendes, microteatre, petit cinema i una exposició— nascudes des del mateix teixit cultural del poble. A cada un dels llocs els participants marcaven el seu passaport d’En Trànsit, amb uns segells elaborats especialment per a l’ocasió pels nens i nenes de l’escola Quatre Vents de Copons.

Espectacles que van emocionar i van fer riure

El matí va començar amb els tallers d’il·lustració i d’escriptura d’epitafis, on petits i grans van expressar-se lliurement entorn de la mort amb l’acompanyament de l’il·lustrador Marc González i de Ricard Closa, autor de Zirkus Contes Il·lustrats. A mig matí, “B.O.B.A.S.”, de la Companyia Jimena Cavalletti, que va fer esclatar el riure del públic amb un funeral absurd en què res no sortia com estava previst.

 El grup de Copons La Coponyia va ser l’encarregat de dinamitzar l’inici dels espectacles de la tarda, abans que el circ i les acrobàcies agafessin protagonisme amb “No matalàs”, de la Companyia Uta Circ.

Posteriorment va arribar “Thaüt”, de la Companyia Homo Sípiens, una acció participativa pels carrers del poble on quatre enterradors i un taüt van fer de l’humor visual una divertida metàfora sobre el comiat i la celebració de la vida.

Laia Rubio i Javi Fernandez del col·lectiu Narranación van ser els encarregats de tancar la jornada amb l’enregistrament del seu pòdcast parlant de cinema i literatura al voltant de les temàtiques del dol i de la mort.

Una jornada col·lectiva de cultura i col·laboració

Des de l’organització, s’ha volgut agrair la implicació de totes les companyies, el públic que va omplir tots els espais, i molt especialment els veïns i veïnes de Copons, que un any més es van bolcar en la celebració, obrint cases, cedint espais i col·laborant de mil maneres perquè el festival fos possible.

Organitzat pel col·lectiu Ànimes Copons i amb el suport de l’Ajuntament de Copons i la Diputació de Barcelona, el Festival Mort de Riures continua creixent i

consolidant-se com una proposta cultural innovadora i singular, capaç de generar emocions i reflexions i demostrant que els pobles petits també poden acollir propostes artístiques de primer nivell.

Categories

Angel Guimerà, 8 - 08289 Copons
Telèfon: 938 090 000 - Fax: 938 090 013
e_mail: copons@copons.cat
CIF: P0807000E